werkenindebergen.reismee.nl

Welkom bij mijn nieuwe avontuur!

Dag lieve allemaal!

Een nieuwe weblog, een nieuw land, een nieuw avontuur!

Ruim 2 maanden in Nederland was voor mij wel weer even genoeg. Erg wennen en erg zoeken naar het volgende avontuur. De stap naar een kantoorbaan was nog wel erg groot en de markt ligt nog steeds aardig op z'n gat, vandaar dat ik besloten heb om nog een tijdje naar het buitenland te gaan. Dit keer wel met een doel, of eigenlijk twee doelen: Mijn Duits verbeteren en uitvogelen wat ik verder wil gaan doen. Waarom? Mijn Duits wil ik verbeteren omdat ik in Australië veel leuke duitsers heb ontmoet en er ook veel Duits tegen mij is gepraat. Ik heb altijd in het Engels teruggepraat, omdat ik het meeste wel versta, maar het antwoorden is toch vaak lastig en ik weet dat ik veel fouten maak. Daarnaast wil ik wel blijven leren en mijn hersens blijven gebruiken. Door een cursus Duits kan ik dit, hopelijk, doen. Ik ben terecht gekomen in Oostenrijk, wat ook nog eens een goede plek is om mijn opgedane kennis in de praktijk te brengen! Dan wil ik uit gaan vogelen wat ik verder wil, omdat ik daar in Australië nooit over na heb gedacht. Ik heb daar alleen maar onwijs genoten en geleefd. Het was hier en nu, en het leven na Australië was ver weg. Toen ik weer thuis kwam was er dus opeens een soort van gat. Geen studie meer, geen werk meer.... wat nu?

Na vele dagen zoeken op internet, praten met vrienden, bedenken wat ik wilde gaan doen en een paar dagen later toch weer van gedachten veranderen, ben ik terecht gekomen bij De Berghut. Na een email met cv en motivatie kreeg ik al dezelfde dag 2 onwijs positieve mailtjes terug. Dat was wel even wat anders dan de velen andere banen waar ik helemaal niets van hoorde. Na een paar dagen van intensief mail-verkeer had ik een soort van sollicitatiegesprek met de teamleider en dat klikte eigenlijk meteen. En nu zit ik in Oostenrijk!

De komende maanden werk ik hier in De Berghut. De Berghut is een pension in Oostenrijk, van een Nederlands stel: Nel & Hans. Zij zijn 2,5 jaar terug, samen met hun twee zoontjes, naar Oostenrijk verhuist. De Berghut is een bijzondere plek, waar mensen niet alleen vakantie kunnen vieren, maar waar de nadruk ligt op elkaar inspireren en het beleven van de bergen. Naast de familieweken zijn er ook themaweken waarin mensen door middel van workshops, gegeven door professionele Nederlandse bedrijfslui, bijvoorbeeld leren hoe zij een eigen bedrijf kunnen opzetten of hoe ze hun huidige bedrijf een oppepper kunnen geven. Hier speelt het aspect van de inspiratie een rol. (Voor meer informatie over De Berghut, zie http://deberghut.com/ )

Afgelopen dinsdag ben ik op de trein naar Duitsland gestapt. Na een super gezellig dagje en nachtje bij mijn goeie vriendin Gina, ben ik woensdag verder gereist naar Salzburg. Hier heeft Nel me opgehaald. Donderdagochtend heb ik de rest van het team ontmoet en zijn we meteen van start gegaan met het bespreken van de plannen. Aan het eind van de middag ben ik bij Pauline, mijn teamleider, in de auto gestapt en hebben we een heerlijke wandeling gemaakt met haar hond Guus. We kwamen meteen in een flinke sneeuwbui terecht en we konden zelfs onze route niet afmaken, doordat het pad was afgesloten i.v.m. lawinegevaar. Wow, dit is wel weer even wat anders! Dus, terug door de sneeuw en genieten van het prachtige witte plaatje om ons heen! Prachtig! Wat een compleet ander landschap dan het afgelopen jaar. Magisch! 's Avonds meteen de keuken in gegaan met het hele team, om wat maaltijden te oefenen. Naast Pauline werk ik de komende maanden samen met Renske en Paul. Zij hebben een zoontje van 3,5 maand. Wij vieren, plus baby, plus hond is al meteen een gezellig team!

Vrijdag was meteen een vrije dag, omdat het ski-seizoen hier werd geopend. Om 9uur stonden we bij de lift, klaar om het seizoen in te wijden. Helaas was er de hele dag te veel wind, dus de gondel is de hele dag gesloten gebleven. Wat overbleef was de oefenwei onderaan de lift. Ik moet eerlijk zeggen dat dit voor mij niet zo'n ramp was, want ik heb hier prima kunnen kijken wat ik nog kon. Pauline, Paul en ik hebben ons zelfs nog de hele dag goed vermaakt en ik heb meteen mijn ski-skills kunnen oefenen. Aan het eind van de dag ging het al een stuk beter en voelde ik me veeeeeeel zekerder. Dus voor mij absoluut geen verloren dag!

Zaterdag en zondag (vandaag) zijn we flink druk geweest met opruimen en schoonmaken. Vrijdag komen de eerste gasten, dus het is de komende week nog even bikkelen om alles op tijd gast-klaar te hebben. Op dit moment maken we lange dagen, omdat we met z'n allen samen werken. Zodra de gasten komend weekend hier zijn, hebben we allemaal onze eigen diensten en werktijden, waardoor ik meestal de ochtend of de avond vrij heb. Dat betekent tijd om te genieten van de bergen en de sneeuw, en tijd voor mijn twee doelen!

Op deze blog zal ik regelmatig nieuwe verhalenen foto's plaatsen. Wil je automatisch een mailtje ontvangen wanneer er een nieuw verhaal of een nieuwe fotoserie op deze site staat? Meld je dan aan voor mijn mailinglijst door je e-mail adres achter te laten in de rechter kolom. Ik heb de e-mailadressen gekopieerd vanuit mijn vorige blog, maar als je dit keer geen mail wil krijgen als ik een nieuw verhaal heb geplaatst, dan kan je jezelf afmelden via de e-mail die je van reismee.nl krijgt, of mij een mailtje sturen met de vraag je e-mailadres uit de lijst te halen.

Ik zie je graag terug op mijn reislog en laat gerust af en toe eens een berichtje achter!

Leuk dat je weer met me meereist! The journey continues!

Voor nu alvast: iedereen een fijne kerst gewenst!!

Liefs,

Anne-Monique

Reacties

Reacties

Vita

Spannend hoor, nieuwe avonturen! Geniet ervan, en van de sneeuw! xx

lenneke

Ah meis! Klinkt al helemaal fantastisch! Ben trots op je en ik weet dat je er wat van gaat maken! Ik ga morgen mn ticket boeken, tijd vliegt! Dikke kus en snel een keer Skypen! Xx

marit

Sneeuw! Weer eens wat anders dan zon en strand;)

Iris

Hi, fijn te horen dat je goed bent aangekomen & goed bent terechtgekomen!
Ik heb me toch maar meteen in het sollicitatieavontuur gestort, best stressvol. Morgen sollicitatie, woensdag diploma-uitreiking, donderdag sollicitatie bij ander kantoor en vrijdag test maken.
Zou liever mn reis voorbereiden ;) En ben blij als het kerst is.

Ben benieuwd hoe je eerste week met gasten bevalt! Laat ons straks maar weten. Geniet van je mooie witte kerst!

Liefs, Ier

Laura

Hai meis! Goh wat lees ik nu weer?! Je bent er weer vandoor! Klinkt ontzettend goed joh, van australie nu in de de sneeuw. Oostenrijk is ook echt prachtig! Jammer dat we elkaar niet hebben gezien in de 2 maanden dat je terug was in dit kikkerlandje, noujaaa..misschien een keer skypen? :) Lijkt me leuk! (Laura19876). Geniet van je tijd daar in ieder geval. Liefs, Lau

Eveline

Hoi, Leuk dat je weer verder gaat met je reisverhalen. Ik vind het allemaal reuze interessant om te lezen. Heel dapper van je dat je deze stap weer zet om uit te dokteren wat je verder wil doen. Je volgt zeker niet de gebaande paden! Ik zie je vast weer bij de bruiloft van M&R en tot die tijd lees ik graag mee met je avonturen in Oostenrijk.

groetjes Eveline

Nicole

Hai Anne-Moon! we hadden al even gebabbeld en nu ben je alweer weg............... een nieuw avontuur en kan niet wachten op alle verhalen en foto's! heel veel plezier, denk eens aan ons (hihi) enne............. doe je wel voorzichtig?!
liefs Nicole

Marjan

Lieve Annemoon, fijn dat het met de Berghut gelukt is (had ik natuurlijk al gehoord). Heerlijk voor je dat je je tussen de bedrijven door kunt uitleven in de sneeuw!
Het zal wel weer een bijzondere Kerst en Oud&Nieuw worden, maar vast wel heel gezellig. Ook ik ben erg benieuwd naar je verhalen.
Veel liefs, T.Marjan

IngepingXx

Ha die Moon.
Stilzitten komt niet in je woordenboek voor volgens mij, maar dat kun je ook nog wel doen als je bejaard bent... Hi,hi. Geef je groot gelijk! Go for it girl!
Leuk om je weer te kunnen volgen op deze manier.
Hier is alles prima. Gaan de zon opzoeken met Oud&Nieuw. Voor het eerst in 30 jaar vrij met Kerst en O&N...
Wir wünschen Dir auch schöne Weihnachten und einen guten Rutsch ins neue Jahr!!! Herbert&IngeXxxx
Ps met een lekkere borrel achter de kiezen gaat het Duits veeeel gemakkelijker!!

CorreliCouwenberg

Hallo Anne Monique,

Met weemoed heb ik jouw blog en foto's bekeken. Heerlijk Rauris. Ook wij ( mijnman en ik) hebben ons hart aan dat dal verpand. We hebben er voor de crisis een holzhaus gekocht. We zijn dat nu aan het renoveren om er over een paar jaar, na onze pensionering, langere tijd te gaan wonen. ook deze zomer waren we er 4 weken. Met lood in onze schoenen zijn we naar Nederland afgereisd omdat het werk wachtte. Als je diep in ons hart kijkt waren we er liever gebleven. We voelen ons er helemaal thuis. Zulke lieve mensen, die je altijd willen helpen. Ons thuis wordt Rauris. We voelen echt met je mee.

Correli

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!