werkenindebergen.reismee.nl

Ingesneeuwd, maar alive!

Dag lieve allemaal!

Hierbij even een update vanuit de sneeuw, heel veel sneeuw!
Mijn eerste week in de Berghut zijn we voornamelijk heel druk geweest met opruimen, schoonmaken, versieren, verfen, het oefenen van de maaltijden en het onze weg vinden in zowel de omgeving als de Berghut zelf. Omdat we met het hele team samen werkten hebben we elkaar meteen goed leren kennen, maar het waren meteen erg lange dagen werken, even wennen weer! Gelukkig was er af en toe ook tijd voor een wandeling in een prachtige omgeving. Zo zijn we met het hele team een avond naar Rauris gelopen, waar een advent-marktje was, waar ook het verhaal van Jozef & Maria werd nagespeeld. Ontzettend leuk om die mensen in hun echte Oostenrijkse bergkleding, in een sneeuwstorm te zien spelen en zingen! Even een moment van: Wauw, wat voor een prachtig decor ben ik nu weer in beland!?!

Toen de vrijdag voor kerst de eerste gasten binnen kwamen waren we echt net met alles klaar, een perfecte timing. Het was die avond meteen gezellig druk in de Stube, en vanaf dat moment was het twee weken lang alleen maar kerst- en oud&nieuw-drukte. Het eerste weekend met kerst hebben we een uitgebreid kerstdiner MET de gasten gemaakt, waarbij een aantal mannen tot diep in de nacht bezig zijn geweest in de keuken, wat erg veel leuke reacties op riep. Aan ons als personeel de taak om te zorgen dat alles afgemaakt op het juiste moment op tafel kwam, dus dat was meteen een leuke vuurdoop! Veel leuke mensen, veel gezelligheid en een hele leuke week!

Mijn laatste vrije dag was de woensdag na kerst, dus ik ben erg druk geweest. Weer heb ik niet echt een kerst gevoel gehad, wat gelukkig een beetje goed is gekomen door kerstcadeautjes en door met kerst even te skypen met de cadeautjes thuis onder de kerstboom! ;)

Oud&Nieuw was ook druk, een volle dag gewerkt en daarna met collega Lisa (die hier tijdelijk is voor de kinderopvang) naar het dorp gelopen. We moesten flink doorlopen om er voor middernacht te zijn, dus we hebben maar gewoon de auto-weg genomen, waar door de vele sneeuw toch nauwelijks verkeer was. Dat zou je in Nederland niet kunnen doen! Om middernacht waren we net in het dorp, dus dit jaar had ik wat meer mensen om me heen dan de 3 backpackers waar ik vorig jaar Oud&Nieuw mee vierde, haha! In de kroeg was het nog gezellig druk, maar helaas komt er niet veel van socializen, want de mensen hebben hier zo'n zwaar accent, dat ze echt onmogelijk te verstaan zijn. Pinzgauerisch noemen ze het. Die nacht lag ik pas om 4:30 in bed en ging om 6:10 de wekker weer om te werken, dus na mijn ochtendshift ben ik toch nog maar even mijn bed in gegaan!

De tweede week met gasten was een compleet andere groep dan de eerste. In de eerste week hele rustige mensen, veel mensen met jongen kids, mensen met een eigen bedrijfje, enz. De tweede week hadden we 2 groepen vrienden, veel uitbundiger enzo, echt even omschakelen! Met deze laatste groep kon ik rustig tot 1 uur 's nachts in de Stube zitten kletsen! Maar deze week heb ik ook wel wat meer mijn rust genomen, als in dat ik tussen mijn shifts door echt wel even tijd voor mezelf heb genomen en wat meer ben gaan hardlopen en op mn kamertje heb gezeten.

Het leuke van afgelopen week, was dat ik regelmatig als kok, met Nel alleen in de keuken heb gestaan, dus we hebben veel kunnen kletsen. Nel heeft erg veel mensenkennis, dus we hebben ook echt goeie gesprekken gehad en ze heeft mij al heel veel tips gegeven. Zo hebben we het bijvoorbeeld gehad over het 'nee' zeggen tegen bepaalde klussen, het voor mezelf kiezen, mensen aan durven spreken op dingen die ik niet fijn van ze vind, niet bang zijn voor bepaalde reacties,enz. Echt leuk, ik leer hier dus ook echt wel wat. Dat was de bedoeling!

Vrijdag hebben we voor het eerst een maaltijd zonder Nel afgerond en op tafel gezet, en we kregen de dag ervoor ook nog een applausje van de gasten, dus dat voelde goed! Rond middernacht nog even een rondje wezen wandelen met Pauline & Guus, waarbij we in een sneeuwstorm terecht kwamen en elkaar echt moesten vasthouden om niet om te vallen! De sneeuw was zo aan het wegwaaien geweest dat we er nauwelijks doorheen konden komen en de kou deed echt pijn aan je gezicht. Op sommige stukken zakten weruim een meter weg in de sneeuw, dus dat werd zwemmen! Erg gelachen en wat een avontuur weer. Sneeuwstormzwemmen at midnight,by moonlight! :)

Zaterdag weer een lange werkdag met sneeuschuiven (veel sneeuw!) en het huis weer aan kant maken. Daarna kwam Nel met champagne, om te vieren dat we de eerste 2 weken hebben overleefd, erg lief!

Zaterdagavond zijn we nog op 'kroegentocht' geweest, maar in dit kleine doprje stelt dat niet zoveel voor. Een paar après-ski tentjes en 2 kroegen, dan ben je er wel ;)

Omdat we deze week geen gasten hebben en omdat ik vind dat mijn ski-skills nog wel wat verbeterd kunnen worden, heb ik zondag en maandag (vandaag) skiles gehad. Erg leuke, maar vermoeiende dagen. Ik zit in een klasje met alleen maar Engelsen en een Koreaanse leraar. We begonnen met een te grote groep, maar vanmorgen is hij in 2en gesplitst en nu hebben we allemaal wel redelijk hetzelfde niveau. De hele groep is in 2 dagen al onwijs verbeterd. Ik heb het zo naar mn zin dat ik aan het eind van de middag naar de ski-school ben gegaan om te vragen of ik nog 2 dagen extra kon lessen. Voor een leuk prijsje is me dat gelukt, en dan mag ik zelf kiezen of ik (voor hetzelfde bedrag) nog 2 of nog 3 dagen les. Erg aantrekkelijkdus! Vanmiddag zijn we steeds op dezelfde piste geweest, een piste die ik zelf al een paar keer had gedaan de afgelopen weken, maar ik steeds eng vond. Nu, met leraar erbij, ben ik echt veel zekerder. Toch apart!

Het leuke van zulke lesdagen is dat Paul, Pauline en Hans of Nel vaak ook wel op de piste te vinden zijn. Dus die komen regelmatig langs sjeezen, al zwaaiend, en we kunnen ook nog samen lunchen! Daarnaast hebben we nu al een vast plekkie waar we 's middags nog ff een drankje doen. Harry, de eigenaar van de tent, kent ons inmiddels ook al en dat betekent veel gezelligheid, onze favoriete liedjes en gratis drankjes!

Er is weer onwijs veel sneeuw gevallen de afgelopen dagen. Vrijdagochtend zijn er zelfs al gasten vertrokken, omdat ze bang waren dat ze zaterdag niet weg zouden kunnen komen. De afgelopen 2 dagen op de piste was het ook alleen maar aan het sneeuwen en sneeuwstormen. We werden bijna van de skies gewaaid, maar wat eenmooie decors krijg je zo! De bovenste pistes zijn ook al dagen niet meer open geweest en 1 van de skileraren vertelde me vandaag dat dat komt doordat ze de sneeuw met dynamite moeten opblazen, maar er is een tekort aan dynamite, omdat het in heel Oostenrijk nodig is nu. Daarnaast is de weg van Rauris naar Taxenbach, watDE weg is om hier te komen in dit doodlopende dal, afgesloten vanwege lawine gevaar. Lisa zou eigenlijk vanavond de trein terug naar NL nemen, maar er rijden dus uberhaupt geen treinen in deze omgeving; te veel omgewaaide bomen en lawine gevaar. Dus voor iedereen die graag ingesneeuwd wil raken op zijn winterbestemming om dan niet meer naar huis te hoeven.... hier heb je nu een kans, als je hier uberhaupt kan komen ;)

Ik zou zo zeggen; waar wacht je nog op?! Ik heb het hier onwijs naar m'n zin!

Reacties

Reacties

Jeantine

Heej moon, heerlijk om te lezen! Jij in de sneeuw, ik vol in de zon in Miami! Ben wel jarlours! Haha. Mijn site is trouwen jeantine84.waarbenjij.nu maar misschien wist je dat al! Nog heel veel plezier en ook deze keer zal ik je volgen. Liefs jeantine

Joanne

Heel fijn dat je het naar je zin hebt!
Ik wil ook sneeuw! :P

Kitty

Leuk om te lezen hoe het jullie vergaat in de Berghut.
Hoe gaat het met jullie kleine man? Vindt Joel het leuk in de sneeuw? Hij zal wel groot gegroeid zijn (ha ha).
Geniet van de sneeuw, de omgeving, van je werk, maar vooral van elkaar !!!
Dikke knuffel Kitty

robbert

hee,

ik kom er bijna aan als dat nog kogelijk is en ik vind t best als ik dan nog een tijdje langer moet blijven door t weer.

tot snel en blij dat je t leuk hebt

Paul

Hey Kitty, zie nu pas dat je gereageerd hebt op het blogbericht van onze collega Anne-Monique (AM) Ondanks het feit dat AM haar blog ook interessant is, bij deze de link van onze blog: http://paulrensenjoel.wordpress.com/

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!